Amstelveen, 13 januari 2013

Wereldprimeur van een wereldwijd EV-aanbod

Autosalon van Genève 2013 preview # 2

Al bij de ontwikkeling van de eerste elektrisch aangedreven voertuigen in 1966, was de afdeling R&D van Mitsubishi Motors Corporation ervan overtuigd dat elektrische voertuigen (EV) zouden moeten uitgroeien tot duurzame producten. Een visie die vandaag de dag wordt onderschreven door de zorg over de opwarming van de aarde.

Sinds de baanbrekende i-MiEV in 2009 en MMC’s eigen doelstelling van 20% EV-auto’s in 2020, heeft Mitsubishi Motors al grote stappen voorwaarts gemaakt. De compleet nieuwe Outlander Plug-in Hybrid Electric Vehicle (‘PHEV’), met zijn innovatieve Dual Design ontwerp, is hiervan een aansprekend voorbeeld.

Mitsubishi Motors breidt zijn programma uit met een compleet aanbod van elektrisch aangedreven auto’s. Volledig elektrisch (EV), hybride elektrisch (HEV) of Plug-in Hybrid Electric (PHEV). Op de Autosalon van Genève 2013 neemt het merk een voorschot op de nabije toekomst, met twee concept cars die naast de New Outlander PHEV hun wereldprimeur beleven

Met een brede blik op de auto-industrie stelt MMC zich gelijktijdig ten doel modellen te ontwikkelen voor de markt wereldwijd. Geschikt voor zowel opkomende als bestaande markten, zonder technische uitdagingen uit de weg te gaan.Maak kennis met de fraaie concept cars van Mitsubishi Motors op de Autosalon van Genève 2013.

Concept *GR-HEV – de Sport Utility Hybrid Truck
Om EV”s een belangrijke positieve impact op het milieu te laten hebben, dienen ze aantrekkelijk te zijn voor een groot publiek, met een compleet aanbod, verdeeld over de diverse segmenten. Van compact tot grote SUV’s. Allemaal volledig gebaseerd op schone technologie (EV, HEV of PHEV). De New Outlander PHEV bewijst al dat een D-segment crossover voor de lange afstand en een EV-aandrijflijn prima samengaan.

De logische volgende stap voor MMC, was de toepassing van elektrische aandrijftechnologie voor een grotere, robuuste, sportieve auto, voor werk en ontspanning en voor nieuwe en bestaande markten… Dit was het basisidee achter de Concept GR-HEV: Mitsubishi Motors’ hybride (HEV) technologie, voor het eerst toegepast op een een-tons pick-up.

Met dit nieuwe Dual Design voertuig introduceert Mitsubishi Motors een volledig nieuwe, gepatenteerde HEV-oplossing. Een combinatie van een Clean Diesel motor en elektromotoren. Omdat deze HEV-technologie eenvoudiger en goedkoper is dan die van een EV- of PHEV-voertuig, wordt deze HEV bij uitstek geschikt geacht voor de dagelijkse heavy duty eisen van pick-uprijders.

De Concept GR-HEV maakt gebruik van Mitsubishi’s fulltime 4WD-technologie, met de geïntegreerde, Super All Wheel Control (S-AWC), voor optimale tractie en sterke rijeigenschappen op elke ondergrond.

Deze concept-4WD Sport Utility HEV Truck is ruig, robuust, stijlvol en veelzijdig tegelijk. Hij is bovendien ontwikkeld met een ambitieuze CO₂-uitstoot van minder dan 149 g/km. Veel schoner dan de gemiddelde auto in dit segment.
Concept **CA-MiEV – de EV voor de stedelijke omgeving
Drie jaar feedback van i-MiEV-rijders, voortdurende verbetering van accutechnologie en de elektrische aandrijflijn zijn de basis voor deze EV. Volgens MMC is deze nieuwe generatie compacte EV hét antwoord op schoon rijden in een stedelijke omgeving.

De gestroomlijnde Concept CA-MiEV is de optelsom van diverse technologieën, waarmee MMC wereldwijd auto’s wil positioneren voor de midden- en langetermijn. Uitgevoerd met longlife accu’s, EV-technologie van de nieuwe generatie, een laag gewicht en doordachte aerodynamica geeft deze auto een actieradius van 300 km, ideaal voor gebruik in een stedelijke omgeving en daarbuiten.

De auto beschikt verder over nu al inzetbare innovatieve voorzieningen, zoals draadloze, elektromagnetische oplaadtechnologie, aan een smartphone te koppelen functies, etc…

*Grand Runner-HEV
**Compact & Advanced technology-MiEV