Amstelveen, 18 februari 2019

Outlander PHEV bestverkochte Mitsubishi van Europa

Na 100.000e registratie opnieuw mijlpaal voor plug-in hybride SUV

Een jaar na de levering van de 100.000e Outlander PHEV in Europa heeft het model opnieuw een mijlpaal bereikt.

De Mitsubishi Outlander PHEV werd eind 2013 gelanceerd in een aantal Europese landen en groeide geleidelijk uit tot de bestseller van Mitsubishi Motors in Europa. De trend werd opgemerkt in november 2018 en bevestigd in de daaropvolgende maanden.

Het succes is mede te danken aan de grondig vernieuwde Outlander PHEV die medio 2018 gelanceerd werd en volgens WLTP een gecombineerde CO2-emissie van slechts 46 g/km laat noteren. In de laatste zes maanden is de verkoop verdubbeld ten opzichte van een jaar eerder, met gemiddeld meer dan 3.000 exemplaren per maand, geholpen door een toename van het aantal klanten uit hogere segmenten.

Veranderende mindset
De verkooptoename van de Mitsubishi Outlander PHEV komt ook deels door de veranderende mindset van Europese klanten, die de échte voordelen van de SUV steeds vaker inzien. Niet aangemoedigd door belastingvoordelen, maar door de uitzonderlijke efficiency, de ruimte en het comfort en het robuuste karakter van een SUV. Een ontwikkeling die aansluit op de sterke groei in met name Duitsland en Frankrijk. Sinds de Europese marktintroductie van de Outlander PHEV in oktober 2013 zijn op ons continent tot januari 2019 al 126.617 exemplaren verkocht (MME-data)*.

Bernard Loire, President en CEO van Mitsubishi Motors Europe (MME), in een reactie: “In de huidige tijd is de Outlander PHEV met een CO2-emissie van slechts 46 g/km dé ideale auto voor onbelemmerd rijplezier, het afleggen van lange afstanden, ruimte voor het gezin en emissievrije mobiliteit in stadsverkeer dankzij het Twin Motor 4WD-systeem.”

Loire gaat verder: “De Outlander PHEV is het vlaggenschip van ons merk, onze verkooptopper in Europa, een trendsetter die de auto-industrie nauwlettend in de gaten houdt en een verwijzing naar de lange termijnstrategie van Mitsubishi Motors Corporation (MMC), waarbij we onze rijke SUV-historie combineren met vooruitstrevende technologie op het gebied van elektrificatie.

* 33 MME-markten, exclusief Rusland en Oekraïne.