Nieuwe Sales & Marketing-organisatie voor Mitsubishi Motors Europe*
Hoge ambities voor een van de meest competitieve automarktenMitsubishi Motors Corporation (MMC) heeft zijn ambities verhoogd voor een van ’s werelds meest competitieve automarkten: die van Europa. Om die ambities te realiseren zet MMC een volledige Sales & Marketing-organisatie in Europa op. Daarmee breidt MMC zijn huidige activiteiten in Europa – After Sales, Parts en Logistics – verder uit.
Krachtigere organisatie
De eerste stap voor Mitsubishi Motors Europe (MME) is een nieuwe, krachtigere organisatie neerzetten die meer klantgericht is. De nieuwe organisatie wordt gevestigd in Nederland, op twee verschillende locaties:
- in Amstelveen wordt het kantoor voor de President & CEO gevestigd, net als de uitgebreide Sales & Marketing-activiteiten en de juridische en PR-afdelingen;
- in het Zuid-Limburgse Born, waar ook het 55.000 m2 grote European Part Center staat, worden de afdelingen After Sales, Finance & Controlling, Human Resources en IT gevestigd.
Onder leiding van Bernard Loire – President & CEO – gaat een nieuw Executive Management Team aan de slag. Dat bestaat uit:
- Frank Krol – Sales Director
- Alex Thomas – Marketing Director
- Ganesh Jawahar – After Sales Director
Impuls voor Mitsubishi’s SUV- en EV-modellen
Er is een speciale afdeling “Electric Vehicle” opgericht om de leidende positie van Mitsubishi Motors op de Europese markt verder te verstevigen. Die leidende positie heeft Mitsubishi Motors ingenomen met de in 2013 geïntroduceerde Outlander PHEV. Dit is een grote organisatorische stap voor MMC in de aanloop naar de volgende initiatieven op het gebied van elektromobiliteit in Europa (nog eens twee V2X-projecten). Des te meer aangezien MMC de komende jaren het programma SUV’s met elektrische aandrijflijn zal uitbreiden.
Sterkere aanwezigheid
Guillaume Cartier, MMC’s Senior Vice President Global Marketing & Sales, plaatst de nieuwe Europese organisatie in een wereldwijd perspectief: ‘Europa is wereldwijd een unieke markt. Weliswaar niet de grootste in volume, maar wel de markt die de toon zet op het gebied van wet- en regelgeving, kwaliteit, technologie en design.’
‘Het ligt daarom voor de hand dat we onze Europese organisatie versterken’, gaat hij verder. ‘Daarmee kunnen we de uitdaging aan en bereiden we ons voor op de introductie van onze volgende serie SUV’s met elektrische aandrijving. We hebben er alle vertrouwen in dat Bernard Loire en zijn nieuwe Mitsubishi Motors Europe-team die uitdagingen aankunnen.’
*excl. Rusland en Oekraïne