Amstelveen, 18 mei 2018

Mitsubishi Outlander (PHEV) onderscheiden door toonaangevende Automotive Science Group

Award voor ‘Best 5 All-Around Performance’ in jaarlijks onderzoek

De Mitsubishi Outlander en Outlander PHEV zijn door de Amerikaanse Automotive Science Group (ASG) onderscheiden met de prestigieuze ‘Best 5 All-Around Performance’ Award. Van de 372 concurrerende modellen in het SUV-segment eindigde de Outlander in de top 5 van de 2018 Automotive Performance IndexTM (API). Volgens de studie biedt de SUV voorbeeldige prestaties en waarde, waarmee het model maar liefst 22% beter scoort dan gemiddeld.

Met een volledig elektrische actieradius van 22 mijl (35,4 km) en een gemiddeld brandstofverbruik van circa 74 MPG-e (3,17 l/100 km) volgens de Amerikaanse EPA (Environmental Protection Agency) combineert de Mitsubishi Outlander PHEV de voortreffelijke efficiency van een EV met de praktische bruikbaarheid van een SUV.

Volgens het onderzoek van ASG biedt de reguliere Mitsubishi Outlander met zeven zitplaatsen een verbruik van 30 MPG (7,8 l/100 km) buiten de bebouwde kom, waarmee nieuwe maatstaven gezet worden op het gebied van efficiency en brandstofkosten in het SUV-segment.

De data-gedreven onderzoeksgroep ASG is opgericht door Eco-innovations, LLC – een Amerikaans consultancybedrijf voor milieubeleid. De prijs voor ‘Best 5 All-Around Performance’ wordt uitgereikt aan de vijf auto’s met de hoogste ecologische, economische en sociologische score in hun klasse volgens ASG.

Kijk voor meer informatie over de Automotive Performance IndexTM op https://www.automotivescience.com/pages/2018-study