Amstelveen, 15 november 2018

Mitsubishi Motors snelst groeiende automerk in Duitsland

Verkoop +63,3 % in oktober 2018

Slechts een maand nadat Mitsubishi Motors door de German Design Council werd uitgeroepen tot ‘Brand of the Year’ weet het merk zich in Duitsland opnieuw positief te onderscheiden met indrukwekkende verkoopresultaten.

Terwijl de totale autoverkoop in Duitsland – de grootste automarkt in Europa – in de afgelopen maand oktober met 7,4 procent daalde, nam de verkoop van Mitsubishi Motors toe met maar liefst 63,3 procent. Daarmee is Mitsubishi Motors momenteel het snelste groeiende automerk in Duitsland.

Top 5 bestverkochte automerken in Duitsland in oktober 2018 (bron: KBA):

1.     Mitsubishi Motors4.883 stuks63,30%
2.     BMW23.521 stuks25,60%
3.     smart4.539 stuks23,80%
4.     Lexus176 stuks21,40%
5.     Volvo4.270 stuks20,50%

Kolja Rebstock, Managing Director bij Mitsubishi Motors Duitsland (MMDA) over de uitstekende verkoopresultaten: “De groei van 63,3 procent in oktober is een geweldig resultaat voor ons merk, dat we samen met alle collega’s bij MMDA, onze dealers, onze Duitse zakenpartners en de wereldwijde Mitsubishi Motors-organisatie bereikt hebben.”

Bernard Loire, President en CEO bij Mitsubishi Motors Europe (MME), voegt hieraan toe: “Dit resultaat toont aan dat onze producten voldoen aan de verwachtingen van klanten in één van de competitieve automarkten ter wereld. Met nieuwe modellen, zoals de onlangs gelanceerde Mitsubishi Outlander PHEV voor modeljaar 2019 en andere die zullen volgen, ben ik ervan overtuigd dat we deze succesvolle lijn doorzetten. Zowel in Duitsland als in de rest van Europa.”

In de maand oktober 2018 verkocht MME in totaal 15.418 voertuigen in Europa* (MME34-regio), goed voor een groei van 35 procent, geleid door de vijf grootste markten Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Israël.

*Data volgens MME, exclusief Rusland en Oekraïne, inclusief L200.