Amstelveen, 27 mei 2020

Mitsubishi Motors produceert gelaatsschermen om verspreiding coronavirus te voorkomen

Faciliteiten en expertise ingezet voor persoonlijke beschermingsmiddelen.

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) is gestart met de productie van gelaatsschermen voor medische instellingen in Japan om de verdere verspreiding van het coronavirus te helpen voorkomen.

De productie van het gezichtsbeschermde middel vindt plaats bij meerdere faciliteiten in Japan, waaronder de Okazaki-fabriek in de prefectuur Aichi. MMC doneert de gelaatsschermen aan de stad Okazaki. Ook bij de productielocatie Pajero Manufacturing Co., Ltd. in de prefectuur Gifu worden gelaatsschermen gemaakt en geschonken aan een nabijgelegen ziekenhuis in Minokamo City. MMC is voornemens om ook schermen te doneren aan de prefectuur Okayama, waar de Mizushima-fabriek van MMC is gevestigd.

Om de verdere verspreiding van het virus te helpen voorkomen, is MMC tevens van plan om de productie van gelaatsschermen op te voeren en andere beschermende middelen te produceren, zoals mondkapjes. MMC blijft zijn faciliteiten en expertise op het gebied van autoproductie inzetten zolang nodig en werkt daarbij samen met lokale en nationale overheden en met gerelateerde organisaties over de hele wereld.