Mitsubishi Motors betrekt OEM-modellen van Renault voor Europese markt
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) heeft besloten om twee OEM-modellen voor Europa te betrekken van alliantiepartner Groupe Renault. MMC introduceert deze modellen vanaf 2023 via het verkoopnetwerk op geselecteerde markten in Europa, waaronder Nederland. Om welke OEM-modellen het precies gaat, is nog niet bekend.
MMC heeft in Europa structurele hervormingen doorgevoerd in lijn met de ‘Selectie en Concentratie’-strategie, als onderdeel van het businessplan voor de middellange termijn zoals dat in juli 2020 is aangekondigd. De ontwikkeling van nieuwe automodellen voor Europese markten is toen bevroren, terwijl MMC de middelen voor onderzoek en ontwikkeling concentreerde op de ASEAN-regio waar Mitsubishi Motors een sterke speler is.
Als onderdeel van de algemene structurele hervormingen heeft MMC zich geconcentreerd op het optimaliseren van de prijsstelling van zijn modellengamma, het verbeteren van de logistieke en vaste kosten en het zoeken naar mogelijkheden voor verdere efficiëntie in de operaties. Het bedrijf heeft ook besloten om de verkoop van nieuwe auto’s tegen 2023 in sommige Europese landen te beëindigen.
De aangekondigde samenwerking met Groupe Renault maakt deel uit van de bedrijfshervorming in Europa, waarmee MMC wil voldoen aan de vraag van zijn klanten.