Amstelveen, 10 maart 2025

Mitsubishi introduceert Mitsubishi Motors app in Europa

  • De nieuwe Mitsubishi Motors app stroomlijnt de klantervaring over verschillende markten en modellen
  • De applicatie wordt in Europa geïntroduceerd tegelijk met de lancering van de nieuwe Outlander PHEV
  • De gebruiksvriendelijke app is ontwikkeld met de gebruiker centraal en geeft klanten overal toegang tot een breed scala aan voertuiginformatie en -functies
  • De nieuwe app zal alle toekomstige Mitsubishi Motors modellen in Europa ondersteunen, waaronder de onlangs aangekondigde Grandis en een volledig elektrische C-SUV die in 2025 wordt geïntroduceerd

Mitsubishi introduceert de Mitsubishi Motors app voor smart devices in Europa. Deze app vereenvoudigt de klantervaring en legt de basis voor een geharmoniseerde digitale aanpak voor alle nieuwe modellen.

De lancering in Europa volgt op de recente introductie van de nieuwe wereldwijde Mitsubishi Motors mobiele applicatie door Mitsubishi Motors Corporation. Deze applicatie biedt een gestandaardiseerde digitale klantervaring in alle markten voor toegang tot connected car-diensten, en vormt tegelijkertijd een toekomstbestendig platform voor meer lokaal afgestemde functies en diensten via apps die zijn gericht op land specifieke functies en diensten.

De Mitsubishi Motors app komt in Europa beschikbaar voorafgaand aan de verkoopstart van de geheel nieuwe Outlander PHEV. De app biedt bestuurders op eenvoudige en toegankelijke wijze controle over een breed scala aan voertuigfuncties en informatie. Enkele van de belangrijkste functies van de app zijn:

  • Opladen van PHEV/EV-modellen live volgen
  • Op afstand bedienen en beheren van de airconditioning
  • Alarmmeldingen en waarschuwingen bij ongeoorloofd openen van een deur
  • Slimme meldingen wanneer met het voertuig snelheidslimieten worden overschreden of ongeoorloofd wordt gebruikt

De Mitsubishi Motors app maakt gebruik van het Super App-framework om per land gepersonaliseerde diensten te integreren via specifieke apps. Dit vergroot niet alleen het aantal functies, maar maakt ook een naadloze integratie mogelijk van lokale behoeften en diensten binnen één overzichtelijke gebruikerservaring.

Zo kan bijvoorbeeld een online afspraakservice voor onderhoud, indien beschikbaar op een nationale website, direct worden geïntegreerd in de Mitsubishi Motors app. Hierdoor krijgen klanten toegang tot zowel connected car-diensten als meer lokaal gerichte digitale diensten, allemaal binnen één gepersonaliseerde app.

De app is bij de lancering in maart compatibel met de Outlander PHEV en zal daarna worden uitgerold naar alle toekomstige Mitsubishi-modellen die in Europa worden geïntroduceerd. Dat betreft de onlangs aangekondigde Grandis en de volgende volledig elektrische C-SUV. De nieuwe app zal ook beschikbaar komen voor de huidige ASX (modeljaar 2025 of nieuwer), zodat gebruikers later dit jaar kunnen overstappen naar de nieuwe Mitsubishi Motors app.

De Mitsubishi Motors app wordt het centrale platform voor Mitsubishi Motors-klanten, dat zorgt voor een naadloze, connected en relevante digitale ervaring – ongeacht het model of de markt.