Jacqueline Koopman Public Relations Manager Mitsubishi Motor Sales Nederland B.V.
Jacqueline Koopman is vandaag bij Mitsubishi Motor Sales Nederland (MMSN) gestart als Public Relations Manager.
Jacqueline Koopman (35) heeft veel ervaring in public relations en evenementen op nationaal niveau. Zo was zij hiervoor onder andere werkzaam voor een grote distributeur van professionele displays en was zij 5 jaar de PR Manager Nederland voor een Benelux importeur van een Aziatisch merk in consumenten elektronica.
Nieuwe branche
Het is onder andere de stap naar een voor Jacqueline Koopman nieuwe branche die de overgang voor haar zo interessant maakt: “De autobranche, en Mitsubishi Motors in het bijzonder, is sterk aan het veranderen met het toepassen van high tech oplossingen. Auto’s vond ik altijd al interessant maar het is juist ook het innovatieve karakter van Mitsubishi Motors dat mij zo aanspreekt in het merk. Ofschoon iedereen de Outlander PHEV kent, was juist ook de i-MiEV, de eerste volledige EV van een volume autoproducent, enorm innovatief maar ook heel gewaagd. De transitie naar nieuwe aandrijfvormen en de integratie met nieuwe technieken zoals het smart grid en car-connectivity zorgen dat de autobranche in versneld tempo grote wijzigingen ondergaat. Ik vind het reuze boeiend om daar deel van uit te gaan maken.”
Bij MMSN gaat Jacqueline Koopman rapporteren aan General Manager Marketing & PR Willem Jan Oosterveld, ook hij is uiteraard blij met haar komst: “Wij zochten heel bewust naar een ervaren PR functionaris die bij voorkeur ook kennis van een andere branche zal inbrengen. Binnen MMSN is er immers veel automotive ervaring dus als je nieuwe kennis kunt toevoegen, is dat bijzonder welkom. Juist ook in een tijd waar we zien dat de ontwikkelingen qua product maar ook qua medialandschap sterk aan veranderingen onderhevig zijn.”