Amstelveen, 16 oktober 2018

GAC Mitsubishi Motors start productie geheel nieuwe EV

Volledig elektrische SUV voor Chinese markt

GAC Mitsubishi Motors start in China met de productie van de nieuwe Eupheme EV: een volledig elektrisch aangedreven SUV.

GAC Mitsubishi Motors (GMMC) is een joint venture van Mitsubishi Motors Corporation, Guangzhou Automobile Group (GAC) en Mitsubishi Corporation. De Eupheme EV is ontworpen door GAC en wordt geproduceerd door GMMC in Changsha, Hunan.

Het nieuwe model sluit naadloos aan op de strategische groeidoelstellingen van Mitsubishi Motors en GAC, stimuleert de ontwikkeling van een geavanceerde auto-industrie en versnelt de toepassing van schone techniek voor ‘new energy vehicles’ (NEV*) in de grootste automarkt ter wereld.

De nieuwe Eupheme EV wordt in eerste instantie gelanceerd in twaalf grote steden in China, waaronder Beijing, Changsha, Guangzhou, Shenzhen, Hangzhou en Tianjin. Andere locaties volgen in de loop van het jaar.

De Eupheme EV biedt een actieradius van 410 km (gemeten volgens Chinese methode) en combineert het hoge koppel van een elektrisch voertuig met het comfort en de ruimte van een SUV. Het model wordt als een geavanceerde, milieuvriendelijke SUV aangeboden op de Chinese markt voor prijzen vanaf 135.800 RMB** (circa 17.250 euro).

Osamu Masuko, CEO van Mitsubishi Motors, in een reactie op de ambities in China: “De lancering van de Eupheme EV volgt na de Eupheme Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) en vormt een belangrijke mijlpaal voor GMMC. Het model demonstreert de grote rol die EV-techniek speelt voor Chinese autokopers en levert een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de Chinese automarkt. China is een van onze grootste markten en we kijken ernaar uit om onze positie flink te verstevigen als onderdeel van ons Drive for Growth-plan.”

Als strategisch partner op het gebied van verkoop en productie in China speelt GMMC een sleutelrol bij de uitvoering van het driejarige, strategische Drive for Growth-plan van Mitsubishi Motors. In 2019 wil Mitsubishi Motors de Chinese activiteiten fors versterken door de afzet en het aantal dealers te verdubbelen ten opzichte van 2016. Het merk richt zich ook op de uitbreiding van het aanbod van 4WD’s en plug-in hybride SUV’s in China.

* Een NEV is een PHEV, BEV of FCEV.
** Inclusief subsidie voor NEV’s.