Amstelveen, 25 juni 2021

Frank Krol nieuwe President & CEO Mitsubishi Motors Europe

Nederlandse opvolger voor Eric Wepierre

Frank Krol is per 1 juli 2021 aangesteld als President & CEO van Mitsubishi Motors Europe (MME). Hij vervangt Eric Wepierre die heeft besloten om het bedrijf te verlaten en elders nieuwe kansen te zoeken. In zijn nieuwe functie zal Krol leiding geven aan de transitie van MME naar een nieuw businessmodel in de regio.

Eric Wepierre kwam in januari 2020 bij MME om de leidende positie van Mitsubishi Motors op het gebied van elektrische SUV’s te versterken. Daarbij geldt de Mitsubishi Outlander PHEV als wereldwijde bestseller en de bestverkochte plug-in hybride in Europa*.

De buitengewone omstandigheden in 2020 voegden een grote en onverwachte nieuwe verantwoordelijkheid toe. Met Wepierre als President & CEO werd MME door de COVID-19-pandemie geleid en tevens gestart met de regionale implementatie van het wereldwijde Mid-Term Plan van Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Tegelijkertijd slaagde MME erin om de nummer 1 positie van de Outlander PHEV in Europa te behouden en werd met succes de Europese lancering van de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV voorbereid.

In een reactie op de afgelopen achttien maanden zegt Wepierre: “De onverwachte gebeurtenissen van 2020 brachten een uitdaging met zich mee die ik eerder niet voor mogelijk had gehouden: de organisatie, onze medewerkers en ons bedrijf door een ongekende reeks omstandigheden loodsen. Ik ben enorm trots op wat het gehele MME-team heeft bereikt in deze unieke situatie. Ik wil mijn oprechte waardering uitspreken naar het MT en het personeel van MME, en uiteraard naar onze distributeurpartners.”

Frank Krol over zijn benoeming: “Ik ben vereerd dat ik de kans krijg om MME te leiden terwijl we ons voorbereiden op de start van een spannend, nieuw hoofdstuk voor Mitsubishi Motors in Europa. Met een uitstekende reputatie en veel gepassioneerde klanten hebben we een solide basis om verder te bouwen aan de toekomst van Mitsubishi Motors in Europa: van de onlangs gelanceerde Eclipse Cross PHEV tot de introductie van nieuwe, door Renault ontwikkelde modellen op alliantieplatforms.”

John Signoriello, Executive Officer, Global Marketing & Sales bij MME, over wijzigingen in het management van MME: “Sinds begin vorig jaar worden we aangestuurd door de gevolgen van de COVID-19-pandemie, terwijl we ook structurele wijzigingen doorvoeren in het kader van het Mid-Term Plan van MMC. We willen Eric bedanken voor zijn bijdrage als leidinggevende van dit bedrijf in deze uitdagende periode.”

Signoriello vervolgt: “Frank Krol brengt een schat aan ervaring met zich mee, aangezien hij in de afgelopen twintig jaar diverse sleutelfuncties heeft vervuld bij Mitsubishi Motors in Europa – op het gebied van verkoop en aftersales, op het hoofdkantoor en op distributeursniveau, en recentelijk als Sales Director van MME en als Managing Director van Mitsubishi Motors Sales Nederland. Zijn ervaring zal van grote betekenis zijn in deze belangrijke periode voor MME, nu we de volgende fase ingaan in het bouwen van een nieuw bedrijfsmodel in de regio, met de steun van de alliantie.”

*Bron: JATO Dynamics

Frank Krol (46) studeerde Automotive Engineering, heeft de Nederlandse nationaliteit en werkt al meer dan twintig jaar voor Mitsubishi Motors:

• 2021: President & CEO, Mitsubishi Motors Europe
  • 2018-2021: Sales Director, Mitsubishi Motors Europe