Amstelveen, 14 maart 2019

‘Een blik in de toekomst van Mitsubishi Motors’

Trevor Mann op de Autosalon van Genève 2019

De nieuwe Mitsubishi L200 en ASX, de veelbelovende conceptcar (ENGELBERG TOURER) en de dit jaar te lanceren, geïntegreerde oplossing voor elektromobiliteit (DENDO DRIVE HOUSE) maken deel uit van de consistente lange termijnvisie van Mitsubishi Motors Corporation (MMC), zoals werd benadrukt door Trevor Mann, Chief Operating Officer bij MMC.

Outlander PHEV
“SUV’s hebben het altijd goed gedaan hier. En als je dat combineert met onze indrukwekkende geschiedenis van SUV’s en elektrificatie… Geen wonder dat Mitsubishi Motors zich hier thuis voelt. En dat geldt dus ook voor onze Outlander PHEV.

Daarom neemt Europa het grootste deel van de Outlander PHEV-verkoop voor zijn rekening, waarmee die is uitgegroeid tot de bestverkochte PHEV wereldwijd.

We hebben in 2013 een pioniersrol vervuld in het plug-in hybride SUV-segment en inmiddels bijna 200.000 exemplaren van de Outlander PHEV verkocht.”

ENGELBERG TOURER
“Hoog in de bergen bij Luzern ligt een klein stadje genaamd Engelberg. Het is mooi, ruig en heeft een geschiedenis van sportief succes. Engelberg lijkt in dat opzicht een beetje op Mitsubishi Motors, alleen met meer sneeuw en hogere bergen.

Dankzij de slimme ruimte-indeling biedt de ENGELBERG TOURER ruimte voor drie zitrijen en een grotere batterij voor verbeterde prestaties.

Uiteraard is de ENGELBERG TOURER voorzien van de nieuwste generatie 4WD-technologie, een doorontwikkelde versie van het in de rallysport gekweekte S-AWC-systeem.

De ENGELBERG TOURER is een plug-in hybride met het hart en de ziel van een elektrisch voertuig. Het Twin Motor PHEV-systeem van de volgende generatie biedt intelligente elektrische aandrijving voor excellente respons en een soepele acceleratie.

De ENGELBERG TOURER staat garant voor een hoge mate van rijplezier met minimale impact op het milieu, een volledig emissievrije actieradius van meer dan 70 km en een gecombineerd rijbereik van ruim 700 km.”

DENDO DRIVE HOUSE
“Het is nu mogelijk dat onze PHEV’s deel uitmaken van het energienetwerk. Het DENDO DRIVE HOUSE is een energie-ecosysteem voor het huis en de auto, waarmee energie kan worden opgewekt, opgeslagen en gedeeld.

Het DENDO DRIVE HOUSE maakt gebruik van zonnepanelen, een bi-directionele lader, een thuisaccu en een PHEV van Mitsubishi Motors.

Met het DENDO DRIVE HOUSE kan energie worden opgewekt met zonnepanelen en opgeslagen in zowel de thuisaccu en als de batterij van de PHEV. Vervolgens kan deze duurzame stroom benut worden voor huishoudelijk gebruik, om elektrisch te rijden met de Outlander PHEV en vriendelijk te zijn voor het milieu. Indien nodig, kan met behulp van de bi-directionele lader ook stroom uit de autobatterij worden gebruikt voor huishoudelijk gebruik.

Het belangrijkste in dit verhaal is dat het DENDO DRIVE HOUSE geen concept is. Wij zijn voornemens het DENDO DRIVE HOUSE in de nabije toekomst te koop aan te bieden bij de Mitsubishi-dealers. Klanten kunnen dan het volledige pakket kopen, bijvoorbeeld bij aanschaf van een nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV.”

MMC’s visie en missie
“We zijn zeer gemotiveerd, niet alleen omdat we sneller groeien dan ooit, met een groei van 15% in 2018 na de groei van 17% die we in 2017 lieten noteren.

We eindigen het tweede jaar van ons middellange termijnplan, dat net zo robuust en vooruitziend blijkt te zijn als onze modellen die dit plan aansturen. De ENGELBERG TOURER, het DENDO DRIVE HOUSE, de L200 en de ASX… Ze maken allemaal deel uit van dit succesvolle plan.

Mitsubishi Motors is geen onderneming die de wereld wil veranderen. De wereld verandert snel genoeg, maar we willen wel bijdragen aan de veranderende wijze waarop een auto iets toevoegt aan ons leven, meer niet.”