Amstelveen, 27 mei 2011

Dean Saunders in een ASX on the way of love

Popstar Dean Saunders heeft gisteren bij de Hoornse Mitsubishi-dealer Peter Ursem zijn gloednieuwe Mitsubishi ASX in ontvangst genomen. De zanger was overduidelijk in zijn nopjes met de op zijn smaak aangepaste crossover.

Dean Saunders, winnaar van de laatste editie van Popstars, koos voor een donkergrijze ASX 1.6 in Intense-uitvoering. Een goede keuze, want standaard is dit model al uitgevoerd met onder meer climate control, zwarte dakrails en een krachtige ClearTec-benzinemotor met Stop&Go-functie. Maar Dean zou Dean niet zijn als hij er geen eigen draai aan zou geven: “Het is een prachtige auto, maar ik wilde ‘m graag toch en beetje anders maken”, vertelt hij. “Daarom is er een uitlaat van een Lancer Evolution onder gemonteerd. De mannen van Peter Ursem hebben speciaal voor mij de achterbumper om maat gemaakt zodat hij prachtig aansluit bij de einddempers.” Bij binnenkomst van de showroom steekt Dean zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken: “Vette bak, ouwe!” galmt het. “Deantje is blij!” Ook de speciale antracietkleurige velgen vindt hij prachtig.

Mobiele studio
Bij de keuze voor de ASX liet Dean zich leiden door de goede ervaringen die zijn al even beroemde broer Ben opdeed met de crossover. Deze nam in februari, eveneens bij Peter Ursem, zijn ASX in ontvangst. Ben Saunders kreeg de auto, naast een platencontract, als prijs voor het winnen van The Voice of Holland. Voor Dean ligt het heel anders: “Ik heb mezelf getrakteerd op deze auto. Ik werk er hard voor, maar wilde geen patserige auto. Met deze auto blijf ik dicht bij mezelf.”
Dean’s ASX zal flink wat kilometers gaan maken, want na de winst in Popstars loopt de agenda van de sympathieke zanger over met optredens door het hele land. Na de release van zijn nieuwe single ‘On the Way to Love’ deze week zal dat alleen maar meer worden. Dean rijdt zelf, maar nooit alleen. “Er gaan altijd wel vrienden of familieleden mee, dus het is een gezellige boel in de auto. Ook is het mijn mobiele studio. Ik zit regelmatig achter het stuur nieuwe nummers in te studeren. Als ik dan luid zit te zingen zie je de mensen echt kijken: ‘Daar heb je die gekke Saunders weer’.”

Veiligheid is een belangrijke zaak voor Dean, want als geen ander weet hij dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Onlangs liet hij via Twitter weten dat zijn vriendin een auto-ongeluk had. Gelukkig beschikt de ASX over een reeks veiligheidsverhogende zaken zoals Active Stability and Traction Control, 7 airbags en een sterke carrosseriestructuur. De ASX is voor zijn veiligheid beloond met de maximale score van vijf sterren in de EuroNCAP crashtests.

Goede keuze
Pieter Ursem, eigenaar van Mitsubishi-dealer Peter Ursem: “Nadat we Ben zijn ASX hadden afgeleverd kwam Dean al gauw een keer bij ons kijken. Er is een enorme klik tussen de broers en ons bedrijf. We vinden het dus geweldig dat we Dean deze auto mochten leveren. Hij heeft er duidelijk een eigen stempel op gedrukt. Niet alleen de uitlaat en de velgen zijn speciaal voor hem gemonteerd, de speciale tinten van de leren bekleding heeft Dean ook zelf uitgezocht. Ik ben er zeker van dat de broers Saunders een goede keuze hebben gemaakt!”

De ASX is al verkrijgbaar vanaf € 21.799,-. De Intense uitvoering van Dean Saunders is verkrijgbaar voor € 25.299,-.

Mitsubishi Motor Sales Nederland B.V., Tamara Oostveen, PR & CRM Officer

Bovenkerkerweg 6-8, 1185 XE Amstelveen Telefoon: 020-4056 845