Amstelveen, 5 juni 2012

Beleef de nieuwe Mitsubishi Outlander

Verkrijgbaar vanaf € 31.490,-

In september introduceert Mitsubishi Motors de nieuwe generatie Outlander op de Nederlandse markt. De meest complete family crossover ooit gebouwd. Ter voorbereiding maakt Mitsubishi Motor Sales Nederland vandaag de nieuwe prijzen bekend van het compacte maar zeer rijk uitgeruste gamma. De Mitsubishi Outlander is verkrijgbaar vanaf  € 31.490,-

De nieuwe Outlander springt door zijn design direct in het oog. Een combinatie van strakke lijnen, en een interieur met gevoerde bekleding, zachte materialen en zilveren/zwart glimmende accenten leiden tot een crossover met een duidelijke uitstraling. Voorzien van tal van innovaties die het rijcomfort en de veiligheid optimaliseren biedt de nieuwe Outlander de keuze uit een 2.0 liter benzinemotor (110kw/150pk) of een 2.2 liter dieselmotor (110kw/150pk).

Beide motoren zijn optioneel leverbaar met automatische transmissie en 4WD. De benzinemotor (B of C label) is verkrijgbaar als CVT-automaat, de dieselmotor (C label) met een zestraps automatische transmissie. De benzinemotor biedt een maximaal trekgewicht van 1.600kg, de dieselmotor maximaal 2.000kg. Beide motoren hebben een lage CO2-uitstoot. De nieuwe Outlander is verkrijgbaar in een drietal rijk uitgeruste uitvoeringen; de Intense, de Intense+ en de Instyle.

OUTLANDER INTENSE
De Intense-uitvoering is de zeer rijk uitgeruste instapversie van de nieuwe generatie Outlander. Standaard is deze uitvoering voorzien van onder andere; 16inch lichtmetalen velgen, dual-zone climate control, active stability en traction control (ASTC), 7 airbags, bluetooth carkit, cruise control, radio met cd/mp3 speler en 6 speakers, lederen stuurwiel met bediening, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, regensensor, automatisch inschakelende verlichting, parkeersensoren achter, mistlampen vóór, elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels en een multi-mode keyless entry systeem. De Outlander Intense is in combinatie met een 2.0 benzinemotor verkrijgbaar vanaf € 31.490,-.

OUTLANDER INTENSE+
Ten opzichte van de Intense biedt de Intense+; 18inch lichtmetalen velgen, 7 zitplaatsen met een geheel neerklapbare derde zitrij, Rockford Fosgate premium audiosysteem met touchscreen en 9 speakers (710W), achteruitrijdcamera, super “wide vision” HID-koplampen met koplampsproeiers een een keyless operation system. De Outlander Intense+ is verkrijgbaar vanaf € 34.990,-

OUTLANDER INSTYLE
De Outlander Instyle is de meest complete en luxe uitvoering in het Outlander gamma. Ten opzichte van de Intense en Intense+ is de Outlander Instyle standaard voorzien van; lederen bekleding, stoelverwarming vóór, elektrisch verstabare bestuurdersstoel, Mitsubishi Multi Communication Systeem (MMCS) met navigatie, elektrisch schuif/kanteldak en elektrisch bedienbare achterklep. De Outlander Instyle is tevens leverbaar (alleen op 2.2 DI-D AT, 4WD) met het gloednieuwe Forward Collision Mitigation systeem, Adaptive Cruise Control en Lane Departure Warning systeem. De Outlander Instyle is verkrijgbaar vanaf € 37.990,-. De Outlander Instyle 2.2 DI-D AT 4WD vanaf € 48.990,-