Mitsubishi Motors onthult nieuwe strategie en merkslogan ‘Drive your Ambition’
Merkvernieuwing voor de komende eeuwMitsubishi Motors Corporation (MMC) presenteert op de Tokyo Motor Show (25 okt – 5 nov 2017) de nieuwe koers die het merk zal varen. De start van een nieuw tijdperk wordt gesymboliseerd door de aankondiging van de nieuwe merkstrategie ‘Ambition to Explore’ en de nieuwe slogan ‘Drive your Ambition’, alsmede de wereldpremière van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT, de belichaming van de nieuwe strategie.
1917-2017
Mitsubishi Motors viert dit jaar de honderdste verjaardag van de Model-A: het eerste Mitsubishi-model en een van de eerste in serie geproduceerde automobielen in Japan. De Model-A baande de weg voor Mitsubishi Motors om zich verder te ontwikkelen in de automobielindustrie en technologische grenzen te verleggen voor de komende honderd jaar:
- Van de vooruitstrevende, vierwielaangedreven PX33 uit 1936 tot het begin van elektrische voertuigontwikkeling in 1966.
- Van talrijke technische innovaties zoals direct ingespoten benzinemotoren, motorbalansassen en Super-All Wheel Control, tot indrukwekkend veel hoogtepunten qua prestaties en betrouwbaarheid op het hoogste autosportniveau met de Pajero en Lancer Evolution.
- Van het verkennen van nieuwe terreinen met de Outlander PHEV, ’s werelds eerste plug-in hybride SUV, tot de lancering van kwaliteitsproducten in opkomende markten zoals de XPANDER.
Nieuwe merkstrategie: ‘Ambition to Explore’
Als onderdeel van de merkvernieuwing – de eerste op basis van een grondig bedrijfsonderzoek in bijna twintig jaar – onderzocht MMC hoe je de rijke historie en de ambitieuze toekomstplannen van het merk op de best mogelijke wijze kunt combineren, om zodoende te komen tot een nieuwe strategie die teruggrijpt op de essentie van het merk en beantwoordt aan de (toekomstige) behoeften van klanten.
Met de nieuwe strategie bewijst MMC zijn toewijding ten aanzien van innovatie en visie op een duurzame toekomst, ondersteund door een indrukwekkende geschiedenis van honderd jaar waarin de inzet en passie voor alle vormen van mobiliteit hebben geleid tot talrijke uitvindingen.
Uiteindelijk is de nieuwe merkstrategie ‘Ambition to Explore’ gebaseerd op vier kernpunten:
- Het erfgoed van Mitsubishi Motors: al honderd jaar een visionair onderdeel van het Mitsubishi-DNA en belangrijk voor medewerkers, klanten en andere belanghebbenden binnen en buiten MMC.
- Herkenbaarheid op gebied van design en technologie: resulteert in inspirerende designs en productkenmerken en een heldere toekomstvisie op het gebied van productontwikkeling en duurzaamheid.
- Mitsubishi’s wereldwijde, zakelijke aanpak: ambitie en ontdekkingen zijn essentieel voor zakelijke ontwikkelingen in een snel bewegende wereldeconomie die zicht steeds meer richt op duurzame langetermijngroei.
- Connectie met de klant: een nauwe band creëren met de klant die een mobiliteitsmerk omarmt dat helpt bij het verwezenlijken van persoonlijke en milieudoelen.
Het bewijs van een avontuurlijk en vooruitstrevend merk
Verschillende modellen die in de loop der jaren ontwikkeld zijn, worden al gekenmerkt door de essentie van ‘Ambition to Explore’, waarbij zware uitdagingen zijn aangegaan.
Bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van de Mitsubishi Outlander PHEV die in 2012 op de autoshow van Parijs werd onthuld. Niet iedereen had vertrouwen in een volwaardige, vierwielaangedreven plug-in hybride SUV. Vijf jaar en ruim 135.000 verkochte exemplaren later is de Outlander PHEV uitgegroeid tot de bestverkochte plug-in hybride in Europa, waarmee de vooruitziende blik en het vooruitstrevende karakter van MMC opnieuw wordt bewezen.
Nu staan de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross en XPANDER aan de vooravond van hun marktintroductie – een frisse en moderne interpretatie van een coupé-achtige SUV en een kwalitatief hoogwaardige, crossover-achtige MPV voor groeimarkten in met name Azië.
Voor de toekomstige modellen van Mitsubishi Motors zal de vooruitstrevende, geavanceerde en visueel aantrekkelijke MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT als inspiratiebron dienen.
Nieuwe merkslogan: ‘Drive your Ambition’
Bij een nieuwe merkstrategie met ambitieuze toekomstplannen hoort ook een nieuwe slogan. ‘Drive your Ambition’ beschrijft de kenmerkende houding van Mitsubishi Motors sinds de lancering van de eerste auto honderd jaar geleden. Al een eeuw lang levert Mitsubishi Motors ambitieuze modellen aan ambitieuze klanten, waaronder iconen als de Pajero, Lancer Evolution en i-MiEV. Tegelijkertijd wordt baanbrekend technologie ontwikkeld om bestsellers als de Outlander PHEV te creëren. Of het nu gaat om winnende rallyauto’s of robuuste modellen voor opkomende markten – Mitsubishi Motors produceert auto’s waarmee klanten zich vertrouwd voelen en die voorzien in hun behoeften.
‘Drive your Ambition’ is de eerste nieuwe slogan sinds tien jaar. Het is een krachtig statement dat MMC’s voortdurende inzet op perfecte wijze omschrijft.
- Het onderscheidt MMC als een klantgerichte fabrikant in de wereldwijde auto-industrie
- Het raakt de klanten van Mitsubishi Motors persoonlijker en meer op emotioneel niveau
- Het inspireert om het avontuurlijke en progressieve karakter van MMC te versterken voor de volgende honderd jaar
With an “Ambition to Explore” Mitsubishi Motors can go anywhere.
With “Drive your Ambition” Mitsubishi Motors’ Drivers can go anywhere.
De nieuwe slogan is officieel aangekondigd op de Tokyo Motor Show en komt terug in alle communicatie in alle werelddelen als onderdeel van de omvangrijke merkvernieuwing van MMC.
Al het nieuws van Mitsubishi Motors rondom de Tokyo Motor Show is te vinden via:
www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2017/tms2017.
Meer Informatie over de nieuwe merkslogan is te vinden via
http://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/communication_word/