Jorge Diez stapt over naar Mitsubishi Motors
Ervaren topdesigner aangesteld als hoofd Europees designcentrum

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) heeft Jorge Diez per direct aangesteld als hoofd van Mitsubishi Motors Europe Design (MMED). Hij wordt ook vicepresident van Mitsubishi Motor R&D Europe (MRDE), gevestigd nabij Frankfurt.

Diez is een bekende naam in de automotive designwereld. De Spanjaard studeerde af aan het Royal College of Art in Londen en werkte 18 jaar bij de Volkswagen Group. In die periode was hij onder meer hoofd Exterieurdesign bij SEAT en hoofd van de automotive-afdeling van Audi Konzept Design in München.

Gedurende zijn carrière was Diez verantwoordelijk voor het ontwerp van onder andere de SEAT Leon 20V20, Audi A7 Sportback en Audi TT. Laatstgenoemde won in 2007 zelfs de ‘World Car Design of the Year’.

“Het doet mij plezier te mogen aankondigen dat Jorge Diez toetreedt en het designteam in Europa zal leiden”, zegt Tsunehiro Kunimoto, corporate vicepresident van MMC’s Design Division. “Hij combineert strategisch denken met creatief leiderschap. Ik kijk ernaar uit om te zien hoe hij de creativiteit en kwaliteit van het toekomstige design van Mitsubishi Motors zal versterken, nu we onze Europese studio uitbreiden.”

MMED werd opgericht in 2014 en is één van de wereldwijde designstudio’s die nauw samenwerkt met de designstudio’s in Tokyo en Okazaki. Het internationale team ontwikkelt zowel concepten als productiegerichte designprojecten vanuit een Europees standpunt.