Renault-Mitsubishi-Nissan Alliantie

De afgelopen dagen hebben de Raden van Bestuur van Groupe Renault, Nissan Motor Co., Ltd en Mitsubishi Motors Corporation zich unaniem en met overtuiging uitgesproken voor het voortbestaan van de Alliantie.

De Alliantie heeft in de laatste twintig jaar ongeëvenaarde successen behaald.

Wij blijven dan ook volledig gecommitteerd aan de Alliantie.

Over de Alliantie

Groupe Renault, Nissan Motor Co,.Ltd en Mitsubishi Motors vertegenwoordigen de grootste automotive Alliantie ter wereld. Het is het langstdurende en het meest productieve cross-cultural partnership in de auto-industrie. Gezamenlijk verkochten de partners meer dan 10,6 miljoen auto’s in bijna tweehonderd landen in 2017. De ondernemingen van de Alliantie concentreren zich op samenwerking en het vergroten van synergieën ten gunste van de concurrentiepositie. Er zijn strategische samenwerkingen met andere automotive groepen, waaronder het Duitse Daimler en het Chinese Dongfeng. De strategische Alliantie is leider in 100% elektrische auto’s en is bezig met de ontwikkeling van de meeste innovatieve technologieën voor autonome en verbonden auto’s die voor iedereen bereikbaar zijn.

MEDIA CONTACTS

Frederic Texier