Newsroom Mitsubishi Motors

Mitsubishi Outlander PHEV overtreft alle verkoopverwachtingen
Succesvolle Europese marktintroductie 2013

In 2020 moet 20 procent van alle verkochte Mitsubishi’s wereldwijd een EV zijn of een hiervan afgeleide PHEV. Dat is de ambitieuze, maar tegelijk realistische doelstelling die Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zich heeft gesteld voor elektrisch rijden. Te beginnen in Europa, Mitsubishi Motors’ grootste markt voor deze vernieuwende technologie.

12.000 besteld, 8.000 afgeleverd
De succesvolle introductie en verkoopcijfers van de Outlander PHEV in Europa lijken Mitsubishi Motors’ ambitieuze plannen te bevestigen. Nog voordat de PHEV op de markt verscheen, is MMC’s eerste plug-in hybrid electric vehicle, voorloper van een uitgebreider PHEV-modellenaanbod, letterlijk niet aan te slepen. Vanaf oktober 2013 is de Outlander PHEV verkrijgbaar in de geselecteerde Europese landen Nederland, Zweden, Noorwegen en Zwitserland. In 2013 samen goed voor maar liefst 12.000 bestellingen en tot en met december 2013 werden er 8.197 aan de klant uitgeleverd. Nederland nam hiervan met 8.009 stuks het leeuwendeel voor zijn rekening. Dit werd mede gestimuleerd door het gunstige belastingregime voor auto’s met innovatieve milieuvriendelijke technologie en lage uitlaatemissiewaarden.

Europese groei
Nu de aanvoer van geproduceerde auto’s naar Europa goed op gang is gekomen, zal Mitsubishi Motor Sales Nederland de 11.000ste verkochte Outlander PHEV’s spoedig kunnen bijschrijven. En nog altijd groeit de vraag. Na de eerste verkoopsuccessen zal deze auto in 2014 geleidelijk ook in andere Europese landen worden geleverd. De verkoopaantallen zullen hiermee verder groeien, in lijn met het succes in Nederland.

50.000 per jaar
Zoals reeds eerder gepubliceerd, verwacht MMC dat de wereldwijde productie van de Outlander PHEV (sinds de introductie in januari 2013) eind maart 2014 circa 30.000 eenheden zal bedragen. De productiecapaciteit over het eerste volle jaar 2014 zal meer dan 50.000 stuks zijn, met Europa als grootste afzetmarkt.

ClearTechnology

Mitsubishi Motors heeft een eigen blog, ClearTechnology; Als autofabrikant, investeren wij al jaren in duurzame mobiliteit. Wil je meer weten? Lees verder op het ClearTechnology blog.

Wij maken gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Als u hiermee akkoord gaat, klik dan op 'Accepteren'. Als u meer wilt weten over cookies en de wijze waarop Mitsubishi Motors informatie verzamelt, klik dan op 'Algemeen Privacy- en Cookiebeleid'.

Algemeen Privacy- en Cookiebeleid