ZES ELEKTRISCHE MITSUBISHI´S VOOR PRESTIGE TAXI UTRECHT

Prestige Taxi heeft zes Mitsubishi i-MiEV´s ingezet als taxi in de regio Utrecht. Na Rijkswaterstaat, dat al eerder zes i-MiEV’s in ontvangst nam, is de personenvervoerder de tweede grote gebruiker van de 100% elektrisch aangedreven Mitsubishi.

De Mitsubishi i-MiEV is de eerste in serie geproduceerde elektrische auto in ons land. Met deze aflevering bouwt Mitsubishi dan ook verder aan zijn voortrekkersrol op het gebied van elektrische mobiliteit. De innovatieve i-MiEV is sinds december 2010 op de markt. Prestige Taxi is de tweede fleetowner die de i-MiEV in haar wagenpark opneemt. Dat ondernemer George Jansen gelooft in deze nieuwe vorm van mobiliteit én in de kwaliteit van Mitsubishi blijkt wel uit het feit dat zijn bedrijf meteen zes i-MiEV’s heeft aangeschaft.

George Jansen, directeur en eigenaar van Prestige Taxi nam de sleutels van de auto’s in ontvangst. “Duurzaam ondernemen vind ik enorm belangrijk”, vertelt hij. “We moeten de aarde behouden voor volgende generaties. Elektrisch en dus schoon vervoer vormt daarbij een speerpunt en Mitsubishi maakt dat in ons land als eerste voor een breed publiek mogelijk. Wij hebben meteen zes i-MiEV’s aangeschaft, want deze auto is ideaal voor personenvervoer in de stad. Hiermee willen we laten zien dat elektrisch vervoer ook rendabel kan zijn – nu al.”

Eigenaar George Jansen maakte de eerste elektrische taxirit met Prins Maurits van Oranje als klant. Prins Maurits was aanwezig als voorzitter van het Formule E-team. Dit team van het ministerie van Economische Zaken is opgericht om doorbraken in elektrisch vervoer te realiseren op het gebied van onder meer infrastructuur, accu’s en beschikbaarheid. “Het is verbazingwekkend hoeveel ruimte Mitsubishi in deze compacte auto heeft weten te krijgen. Ik zit uitstekend”, zegt Prins Maurits nadat hij onder het toeziend oog van de toegestroomde media is ingestapt. “De i-MiEV ziet er goed uit en is door zijn afmetingen ideaal voor in de stad. Deze aanschaf door Prestige Taxi is een fantastische start van het op grotere schaal mogelijk maken van elektrisch rijden.”

Mitsubishi heeft de prijs van de i-MiEV vastgesteld op € 32.830,- inclusief BTW. De i-MiEV heeft drie jaar of 100.000 kilometer garantie op de auto en vijf jaar of 100.000 kilometer op de elektrische componenten, waaronder de lithiumion-accu.
Tamara Oostveen, PR & CRM Officer – Mitsubishi Motor Sales Nederland B.V.
Telefoon: 06 2060 2172, of e-mail: oostveen@mmsn.nl

www.mitsubishi-motors.nl